حوله خشک کن فولادی بهتر است یا آلومینیومی؟

حوله خشک کن فولادی بهتر است یا آلومینیومی؟

حمام یکی از محیط‌های بسیار مهم هر خانه ای است که از آن برای نیازهای روزمره مانند مراقبت از بهداشت شخصی استفاده می‌شود و در عین حال می‌توان با گذراندن وقت در وان، لحظاتی آرامش بخشی را برای خود رقم زد. برخلاف سایر قسمت‌های منزل، حمام اغلب در فضای نسبتاً محدودی ساخته می‌شود که همین محدودیت فضا، اجازه نصب هر وسیله‌ای را به شما نداده و هنگام چیدن آن‌ها باید ابعاد را نیز در نظر بگیرید. یکی از عناصری که برای محیط کوچک حمام مناسب است، حوله خشک کن بوده که با متریال‌های مختلفی ساخته می‌شود. در این مقاله قصد داریم به تفاوت بین حوله خشک کن فولادی و آلومینیومی بپردازیم.

برای مشاهده انواع حوله خشک کن در فروشگاه اینترنتی دکومکور کلیک کنید.

حوله خشک کن چیست و چه کاربردی دارد؟

حوله خشک کن وسیله‌ای است که وظیفه اصلی آن گرم کردن یا خشک کردن لباس و حوله‌های مورد استفاده در حمام است. از آنجایی که می‌توان آن را نوعی رادیاتور دانست، برای گرم کردن فضا هم مفید است. حوله خشک کن از دو میله تشکیل شده که به موازات یکدیگر و به صورت عمودی قرار گرفته و توسط تعدادی میله به صورت افقی به هم متصل شده‌اند. حوله خشک کن مانند یک نردبان کوچک بنظر می‌رسد که می‌توان به وسیله آن لباس‌ها را در مدت زمان کوتاهی خشک کرد.

حوله خشک کن استیل

انواع حوله خشک کن

اگر برای خرید حوله خشک کن به بازار مراجعه کنید، با مدل‌های مختلفی روبه‌رو خواهید شد که انتخاب بین آن‌ها می‌تواند کمی گیج کننده باشد. حوله خشک کن در اندازه‌های متفاوتی تولید می‌شود تا متناسب با اندازه حمام، بتوان مورد مناسب را انتخاب کرد. هر کدام از آن‌ها دارای توان حرارتی خاصی بوده و متریال هم در این شاخص نقش مهمی را ایفا می‌کند.

بیشتر بخوانید:  15 مدل از روشویی عجیب و غریب و خاص

حوله خشک کن بسته به جنس خود در سه دسته کلی جای می‌گیرد:

  • حوله خشک کن فولادی: این نوع حوله خشک کن از استیل ضد زنگ ساخته شده و وزن آن نسبت به مدل‌های دیگر بیشتر است، نصب آن هم به نسبت مدل‌های دیگر وقت گیرتر است.
  • حوله خشک کن شیشه‌ای: برای تولید حوله خشک کن شیشه‌ای از شیشه‌ای سبک و ضد حرارت استفاده می‌کنند که از لحاظ شکل ظاهری هم زیباتر از سایر مدل‌ها است. حوله خشک کن شیشه‌ای جلوه‌ای خاص به هر محیطی هدیه داده و می‌توان علاوه بر حمام، در بخش‌های دیگر خانه هم از آن استفاده کرد.
  • حوله خشک کن آلومینیومی: حوله خشک کن‌های آلومینیومی جز پر فروش‌ترین مدل‌های حوله خشک کن است که به دلیل رنگ متنوع و وزن سبک محبوبیت زیادی دارد.

پیشنهاد خرید: وان جکوزی

حوله خشک کن فولادی بهتر است یا آلومینیومی

حوله خشک کن فولادی بهتر است یا آلومینیومی؟

همانطور که اشاره شد حوله خشک کن از متریال‌هایی نظیر فولاد، شیشه و آلومینیوم ساخته می‌شود که هر کدام از آن‌ها دارای ویژگی‌های خاصی هستند. معمولا حوله خشک شکن‌های ساخته شده از فولاد و آلومینیوم محبوبیت بیشتری دارند که در این بخش به بیان حوله خشک کن فولادی بهتر است یا آلومینیومی خواهیم پرداخت.

  • سرعت خشک کردن و گرم شدن

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های بین خشک کن فولادی و آلومینیومی در سرعت خشک کردن و گرم شدن آن‌ها است. از آنجایی که الومینیوم دارای ظرفیت گرمایی پایینی است، در مدت زمان کوتاهی پس از روشن شدن داغ شده و اماده استفاده می‌شود. در حقیقت زمانی که نیاز دارید سریعا لباس‌های خود را خشک کنید، این حوله خشک کن بهترین انتخاب خواهد بود. در مقابل حوله خشک کن فولادی دیرتر گرم شده و باید مدت زمان بیشتری را منتظر بمانید. از آنجایی که ظرفیت گرمایی فولاد بالا است، در صورتی که خاموش شود سرد شدن آن زمان زیادی می‌طلبد، در نتیجه حتی پس از خاموش کردن حوله خشک کن فولادی تا مدتی فضای حمام گرم خواهند ماند؛ در حالی که با خاموش کردن حوله خشک کت آلومینیومی، فضا سریعا سرد می‌شود.

  • قیمت حوله خشک کن فولادی و آلومینیومی

اگر به دنبال حوله خشک کنی با قیمت مناسب هستید، حوله خشک کن آلومینیومی انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود. حوله خشک کن فولادی به نسبت سایر متریال‌ها قیمت بیشتری دارد. البته لازم به ذکر است با پرداخت هزینه بیشتر برای مدل فولادی، می‌توانید انتظار طول عمر بیشتری هم داشته باشید.

  • مقایسه وزن حوله خشک کن فولادی و آلومینیومی

حوله خشک کن آلومینیومی به مراتب سبک‌تر از مدل فولادی است. با توجه به وزن سبک این مدل، نصب و حمل و نقل آن‌ها هم ساده‌تر بوده و برای انتقال آن به حمام مشکل زیادی ایجاد نخواهد شد اما مدل فولادی وزن زیادی داشته و حمل و نقل آن می‌تواند کمی مشکل باشد.

  • مقایسه از لحاظ شکل ظاهری

هر دو مدل دارای شکل ظاهری یکدست و زیبایی هستند اما مدل آلومینیومی شکل پذیری راحت‌تری داشته و می‌توان آن را در رنگ‌ها و طرح‌های مختلفی تولید کرد. حوله خشک کن آلومینیومی در رنگ‌های مشکی، سفید، خاکستری و … تولید شده و می‌توانید با توجه به دکوراسیون داخلی حمام خود، بهترین رنگ را انتخاب کنید. البته لازم به ذکر است از آنجایی که حوله خشک کن‌های آلومینیومی معمولا به صورت دستی تولید می‌شوند، امکان خطا و ایجاد مشکل در نصب وجود دارد.

  • رسوب

برای مناطقی که کیفیت آب مناسب نیست، نصب مدل فولادی گزینه مطمئن‌تری است زیرا این مدل رسوب کمتری جذب کرده و طول عمر بیشتری خواهد داشت. به طور کلی در شرایط عادی، هر دو مدل کیفیت بسیار خوبی داشته و می‌توانند برای مدت زمان طولانی به کار خود ادامه دهند.

بیشتر بخوانید:  معایب جکوزی خانگی که باید بدانید!

حوله خشک کن فولادی بخریم یا آلومینیومی؟

با توجه به نکات ذکر شده در این مقاله، می‌توان نتیجه گرفت که هر دو مدل دارای کیفیت و عملکردی عالی هستند اما در صورتی که بودجه محدودی در اختیار دارید، مدل آلومینیومی می‌تواند گزینه بهتری برای شما باشد؛ در صورتی که مدلی با کیفیت را ترجیح می‌دهید که در مقابل آب سخت واکنش نشان ندهد، مدل فولادی توصیه می‌شود زیرا حوله خشک کن‌های آلومینیومی در برابر املاح آب، آسیب پذیر هستند.

علاوه بر این توضیحات شما می توانید با کارشناسان فروش دکومکور تماس بگیرید و بهترین انتخاب را داشته باشید.

09127244044

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.