ایده برای بازسازی خانه

ایده برای نوسازی خانه

ممکن است به دلیل قدیمی شدن طراحی منزل یا نیاز به تغییر، به دنبال بازسازی خانه خود باشید. برای نوسازی راهکارهای زیادی وجود دارد؛ گاهی اوقات حتی با یک تغییر کوچک، می‌توانید جلوه‌ای خیره کننده به محیط منزل خود هدیه دهید. چنانچه به دنبال بازسازی کل منزل خود بوده یا قصد دارید یک بخش آن را تغییر دهید، در این مقاله همراه ما باشید تا به بررسی چندین ایده برای بازسازی خانه بپردازیم.

بازسازی خانه چیست؟

بازسازی یا نوسازی خانه به فرآیند بهبود ساختمان آسیب دیده یا قدیمی گفته می‌‌شود که از لحاظ شکل ظاهری و عملکرد، تغییرات مثبت زیادی در آن محیط اعمال می‌کنند. هر روزه ایده‌های جدیدی برای بازسازی خانه معرفی می‌شود که هر شخص بسته به هدف و سلیقه خود می‌تواند از این ایده‌ها کمک بگیرد.

نرم افزارهایی برای این امر وجود دارد که طراحان داخلی و معماران با کمک آن‌ها تصاویر سه بعدی از ساختمان ایجاد کرده و قبل از انجام هر کاری آن طرح را با شما به اشتراک می‌گذارند. در واقع این تصاویر به مشتریانی که اغلب دانش فنی کمی دارند کمک خواهند کرد تا تصویر سازی بهتری از منزل باسازی شده خود داشته باشند. این تصور به آن ‌ها اجازه خواهد داد تا بهتر در مورد ایده‌های مختلف بازسازی خانه تصمیم بگیرند.

گروه دکومکور در خدمت شماست تا بهترین طراحی بازسازی و نوسازی ساختمان را به شما ارائه دهند. شما می توانید با شماره زیر تماس بگیرید.

کارشناس فروش
دکوراسیون خانه و آشپزخانه
۰۹۳۵۳۱۴۷۲۳۱
آقای مهندس عزتی

بهترین ایده برای بازسازی خانه چیست؟

چه به دنبال نوسازی خانه برای افزایش ارزش و قیمت ملک باشید و چه قصد داشته باشید یک خانه قدیمی را به روز کنید، در هر صورت دنبال کردن ایده‌های جدید بازسازی خانه کاربرد خواهند داشت. هنگام بازسازی یک محیط شما باید عوامل مختلفی نظیر پیمانکار، نحوه صرفه جویی هزینه‌ها، پیاده سازی ایده‌ها در دنیای واقعی و … را در نظر بگیرید تا بهترین نتیجه را داشته باشید. در این بخش چند ایده کلی را مرور خواهیم کرد که می‌توانند زیبایی خاصی به منزل شما هدیه دهند.

  1. اتاق پذیرایی خود را کمی پایین‌تر از سطح سایر بخش‌های خانه در نظر بگیرید.

یکی از ترندهای اخیر در بازسازی خانه، قرار دادن اتاق پذیرایی در سطحی پایین‌تر است. به طور مثال از راهرو دو یا سه پله به سمت پایین قرار می‌گیرد که راه ورودی به اتاق نشیمن هستند. این ایده باعث ایجاد حس بهتر و صمیمانه‌تری در فرد شده و هم‌چنین باعث می‌شود اتاق نشیمن بزرگ‌تر از اندازه واقعی خود بنظر رسد. اگر قصد تغییر کلی در منزل را دارید، این ایده می‌تواند تغییر بزرگی ایجاد کند.

بیشتر بخوانید:  معایب جکوزی خانگی که باید بدانید!

از زیر پله‌ها استفاده کنید.

  1. از زیر پله‌ها استفاده بهینه کنید.

چنانچه منزل شما دارای راه‌پله است، از قسمت زیرین آن حداکثر بهره را ببرید. معمولا زیر پله‌ها فضای خالی زیادی وجود دارد که استفاده‌ای از آن نمی‌شود؛ شما می‌توانید از این فضا برای بازسازی خانه استفاده کنید. قرار دادن چند قفسه کتاب یا مجموعه موسیقی زیبایی زیادی به این محیط هدیه خواهد داد. حتی می‌توانید کمی خلاق‌تر باشید و اتاقی مثل هری پاتر برای خود بسازید تا گاهی اوقات بتوانید در آن اتاق مطالعه کنید.

از زیر پله‌ها استفاده کنید.

برای طراحی انواع کمد دیواری با گروه تخصصی دکومکور تماس بگیرید تا بهترین ایده برای نوسازی خانه شما را معرفی کنند.

  1. از کمدهای کشویی کمک بگیرید.

ما اغلب فضای زیر تخت و کابینت را دست نخورده رها می‌کنیم که این کار باعث می‌شود مکان‌های ذخیره سازی با ارزش از بین بروند. بهتر است به جای خالی گذاشتن این فضا، از کمدهای کشویی استفاده کنید. این کشوها فضای زیادی برای مرتب کردن وسایل مختلف در اختیارتان قرار داده و باعث مرتب بنظر رسیدن کل منزل خواهند شد. از آنجایی که امکان ساخت آن‌ها در اندازه‌های مختلف وجود دارد، می‌توان این کمدها را در هر گوشه‌ای از منزل قرار داد بدون آنکه محدودیت خاصی ایجاد کنند.

گروه دکومکور به شما کمک می کند تا بر اساس سلیقه و بودجه شما بهترین ایده را برای نوسازی خانه خود پیدا کنید. کافیست با کاسناسان فروش ما تماس بگیرید.

کارشناس فروش
دکوراسیون خانه و آشپزخانه
۰۹۳۵۳۱۴۷۲۳۱
آقای مهندس عزتی

  1. نمای بیرونی را فراموش نکنید.

فراموش نکنید که فضای بیرونی منزل به اندازه فضای داخلی اهمیت دارد. هنگام بازسازی خانه، حتما عناصری را در نظر بگیرید که باعث زیباتر بنظر رسیدن فضای بیرونی می‌شوند. برای نمای بیرونی هم گزینه‌های متعددی پیش روی شما قرار خواهد گرفت اما اضافه کردن چند گلدان یا یک باغچه کوچک می‌تواند شادابی خاصی به محیط اضافه کند.

بیشتر بخوانید:  مدل های مختلف روشویی سنگی کابینتی

نمای بیرونی را فراموش نکنید.

برای نمای داخلی و بیرونی خانه، می توان از مصالحی مانند بتن اکسپوز، آجر دکوراتیو و … استفاده کرد.

  1. فضای قابل استفاده بیشتری ایجاد کنید.

نحوه چیدمان وسایل مشخص خواهد کرد که چقدر فضای خالی خواهید داشت. با کمی خلاقیت می‌توانید فضای خالی قابل استفاده بیشتری در منزل خود ایجاد کنید تا حس آرامش داشته باشید. به طور مثال اگر ایوان دارید، می‌توانید میز ناهار خود را در آن قرار داده و بخشی از منزل را برای میز غذاخوری اشغال نکنید یا به جای استفاده از کمدهای معمولی، از کمدهایی با درب‌های کشویی استفاده کنید تا نیاز به اختصاص فضا برای باز کردن درب‌ها نباشد.

نمای بیرونی را فراموش نکنید.

برای دریافت مشاوره رایگان برای دکوراسیون داخلی با کارشناسان فروش دکومکور تماس بگیرید.

کارشناس فروش
دکوراسیون خانه و آشپزخانه
۰۹۳۵۳۱۴۷۲۳۱
آقای مهندس عزتی

  1. از مدل کابینت جزیره استفاده کنید.

کابینت جزیره فضای بیشتر و زیبایی منحصربفردی به محیط می‌بخشد. کابینت جزیره یکی از عناصر مهم در جذابیت دکوراسیون داخلی منزل است که می‌تواند فضای ذخیره سازی بیشتری ایجاد کند. این کابینت در فضای میانی آشپزخانه قرار گرفته و کاربردهای مختلفی دارد. شما می‌توانید از آن به عنوان میز غذاخوری استفاده کنید یا سینک را بر روی آن قرار دهید. رنگ آمیزی متنوع و تنوع طرحی این کابینت‌ها باعث می‌شود آشپزخانه‌ای دلنشین‌تر داشته باشید.

از مدل کابینت جزیره استفاده کنید.

طراحی انواع کابینت آشپزخانه در دکومکور با بهترین کیفیت و قیمت مناسب

  1. رنگ‌ها را با دقت انتخاب کنید.

انتخاب صحیح رنگ‌ها می‌تواند باعث جذابیت بیشتر محیط منزل شده و انتخاب نادرست رنگ‌ها می‌تواند باعث کوچک‌تر بنظر رسیدن آن شود، بنابراین مطمئن شوید که بهترین انتخاب را متناسب با فضای داخلی خود دارید. بهتر است از تضاد رنگی در وسایل استفاده کنید تا جذابیت محیط چندین برابر شود. اگر به دنبال حس آرامش بیشتر هستید، رنگ‌های روشن مانند سفید ساده و شیک هستند. از سمت دیگر اگر دوست دارید حس شادابی داشته باشید، رنگ‌های روشن و پر جنب و جوش را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید:  10 مزیت برتر وان جکوزی که زندگی را تغییر می دهد

رنگ برای ایده بازسازی خانه

  1. از وسایل روشنایی کمک بگیرید.

با اضافه کردن وسایل روشنایی مانند لوستر و چراغ های آویز، ظاهری خاص به منزل خود ببخشید. برای این وسایل روشنایی به وسایل ساده بسنده نکنید، بلکه از ایده‌های خلاقانه‌ای استفاده کنید که باعث خاص بودن محیط می‌شود.

ایده نوسازی خانه

  1. از قفسه‌های بدون درب استفاده کنید.

توصیه می‌کنیم استفاده از قفسه‌های بدون درب را در لیست ایده برای بازسازی خانه خود قرار دهید. شما تنها با نصب چند قفسه در اتاق نشیمن، می‌توانید ظروف تزئینی خاص یا ظروف قدیمی را به نمایش گذاشته و از طراحی بی نظیر آن‌ها لذت ببرید. حتی می‌توانید از یک درب شیشه‌ای استفاده کنید تا مانع از ورود گرد و خاک شود. قرار دادن کتاب در این قفسه‌ها هم می‌تواند یک ایده خوب برای بازسازی خانه باشد.

از قفسه‌های بدون درب استفاده کنید.

  1.  از اشکال مختلف استفاده کنید.

نیازی نیست که همه وسایل منزل شما مستطیلی شکل باشند! سعی کنید چارچوب‌های همیشگی را کنار گذاشته و از وسایلی با اشکال مختلف استفاده کنید. به طور مثال قرار دادن لوستر دایره‌ای شکل یا فرش ماشینی دایره تفاوت بزرگی در دکوراسیون داخلی محیط ایجاد می‌کنند. البته در این مورد باید توجه داشته باشید که وسایلی با اشکال جدید، باعث اشغال شدن بیشتر محیط منزل نشوند.

سخن پایانی

اگر به دنبال ایده برای بازسازی خانه هستید، بهتر است ابتدا یک تصویر کلی از تغییرات طراحی کرده و سپس در صورت تایید، تغییرات مورد نظر خود را اعمال کنید. این کار را می‌توان با کمک نرم افزارهای مختلفی انجام داد که برای همین منظور طراحی شده‌اند. گاهی اوقات با ایجاد یک تغییر و بازسازی جزئی، می‌توانید حس بهتری در خود و اعضای خانواده ایجاد کرده و هم‌چنین از جذابیت‌های خانه جدید خود لذت ببرید.

منبع

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.