آموزش گام به گام نصب روشویی پایه دار+ ویدئو

آموزش نصب روشویی کابینتی

یک روشویی پایه دار می تواند فضایی را در سرویس بهداشتی شما آزاد کند و به کل مکان ظاهری کاملاً جدید بدهد. نصب روشویی پایه دار کمی دشوار است، اما اگر تجربه لوله کشی دارید، می توانید آن را در یک روز نصب کنید. راهنمای گام به گام نصب روشویی پایه دار به شما کمک می کند، بنابراین تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

برای مشاهده انواع روشویی در فروشگاه دکومکور کلیک کنید.

در ویدئوی زیر به طور خلاصه می توانید مراحل نصب روشویی پایه دار را مشاهده کنید.

آماده سازی فضا برای نصب روشویی پایه دار

1- شیرهای تامین آب زیر روشویی را ببندید. اگر به دیوار نزدیک زمین نگاه کنید، 2 شیر تامین آب را خواهید دید. دستگیره ها را کاملا به سمت راست بچرخانید تا جریان آب روشویی قطع شود. اگر ترجیح می دهید جریان آب را به کل خانه قطع کنید، شیر قطع کننده اصلی را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید. شیرهای گرم و سرد روشویی را باز کنید تا آزمایش کنید که جریان آب قطع شده است.

نصب روشویی پایه دار

2- روشویی پایه دار جدید را در جای خود قرار دهید و بررسی کنید که روشویی صاف باشد. پایه را در جایی که قصد نصب آن را دارید، قرار داده و روشویی را با دقت روی آن قرار دهید. روشویی را طوری تنظیم کنید که پشت آن با دیوار همسطح باشد. سپس یک تراز دستی، روی روشویی قرار دهید تا مطمئن شوید که روشویی کج نیست.

اگر روشویی همسطح نیست، فقط با حرکت دادن آن بر روی پایه بازی کنید تا زمانی که همسطح شود.

بیشتر بخوانید:  آیا وایتکس سینک گرانیتی را خراب میکند؟

مراقب باشید که روشویی را محکم نگه دارید یا تکان ندهید زیرا هنوز به طور ایمن نصب نشده است.

نصب روشویی پایه دار

3- محل جای گیری و سوراخ پیچ را روی زمین و دیوار علامت بزنید. در حالی که روشویی شما هنوز در موقعیت خود قرار دارد، یک مداد بردارید و 2 سوراخ پیچ را در پشت روشویی در جایی که به دیوار برخورد می کنند علامت بزنید. سپس تا پایین پایه به حالت چمباتمه بنشینید و جایی که سوراخ پیچ به کف زمین می رود را علامت بزنید.

نصب روشویی پایه دار

4- روشویی را بردارید و 3 سوراخ علامت گذاری شده، روی دیوار و کف را دریل کنید. در حین کار روشویی و پایه را کنار بگذارید. اگر در حال سوراخ کردن چوب هستید، سوراخ ها را به عرض 1⁄4 اینچ (0.64 سانتی متر) ایجاد کنید. اگر روی کاشی یا سنگ سوراخ می کنید، آنها را 1⁄2 اینچ (1.3 سانتی متر) سوراخ کنید.

از یک آچار قابل تنظیم برای سفت کردن پیچ ها در جای خود استفاده کنید. آنها باید حداقل 2.5 سانتی متر بیرون بیایند.

نصب روشویی پایه دار

پرفروش ترین محصولات روشویی سنگی در دکومکور

نصب لوله کشی روشویی پایه دار

1- شیر آب را در روشویی قرار داده و در جای خود سفت کنید. اکثر شیرآلات دارای یک واشر پلاستیکی هستند، بنابراین نیازی به انجام کاری جز قرار دادن آن در روشویی و سفت کردن مهره در قسمت زیر ندارید. قبل از اینکه روشویی پایه دار را روی دیوار محکم کنید، نصب شیر آب آسان تر است.

نصب روشویی پایه دار

اگر روشویی شما دسته های جداگانه ای دارد، شیرآلات را داخل آن قرار دهید و آنها را نیز سفت کنید.

بیشتر بخوانید:  معایب جکوزی خانگی که باید بدانید!

2- لوله فاضلاب را روی خروجی دیوار پیچ کنید. از آنجایی که شیلنگ فاضلاب از کناره های پایه قابل مشاهده است، یک لوله فاضلاب شیک انتخاب کنید. آن را در جهت عقربه های ساعت روی سوراخ چاه دیوار بچرخانید تا ایمن شود.

نصب روشویی
آزمایش کنید که شیلنگ فاضلاب بیش از حد به پایه نچسبد، هم چنین ممکن است لازم باشد طول لوله خروجی را تنظیم کنید.

پیشنهاد خرید: انواع روشویی کابینتی

نصب روشویی و پایه

1- پایه را در جای خود قرار داده سپس روشویی را در بالای آن بگذارید. پایه را در همان جایی که در ابتدا گداشتید قرار دهید، سپس روشویی را در بالا قرار دهید تا پیچ های لنگر از سوراخ های پشت روشویی عبور کنند. بهتر است قبل از اینکه روشویی را در جای خود محکم کنید، بررسی کنید که سطح روشویی هم سطح باشد.

نصب روشویی پایه دار

2- مهره ها را به پیچ های لنگر محکم کنید تا روشویی محکم شود. از یک آچار قابل تنظیم برای سفت کردن مهره ها استفاده کنید. مراقب باشید که مهره ها را بیش از حد سفت نکنید وگرنه ممکن است چینی را ترک بخورد.

نصب روشویی پایه دار

3- خطوط زهکشی و آبرسانی را وصل کنید. از یک آچار برای سفت کردن لوله فاضلاب به قسمت انتهایی شیرآلات استفاده کنید. سپس خطوط تامین آب سرد و گرم را به زیر روشویی و دریچه های آبرسانی بپیچانید تا بتوانید آب را دوباره باز کنید.

نصب روشویی پایه دار

برای جلوگیری از نشتی، می توانید درزگیری سیلیکونی را بین قسمت انتهایی و لوله فاضلاب اعمال کنید. قبل از اینکه آب را باز کنید بگذارید 24 ساعت کامل خشک شود. سپس، نشتی را آزمایش کنید. اگر نشتی را مشاهده نکردید، کار تمام شده است!

بیشتر بخوانید:  هر آنچه که باید قبل از خرید سینک گرانیتی بدانید

فروشگاه اینترنتی دکومکور مجموعه ای کامل از محصولات ساختمانی و بهداشتی را در اختیار شما قرار داده است. شما می توانید محصول مورد نظر خود را با تنوع زیاد انتخاب کرده و یا با مشاورین ما تماس بگیرید تا خریدی لذت بخش را تجربه کنید. دکومکور علاوه بر انواع روشویی، اتاق دوش، وان جکوزی، آجر دکوراتیو و … را به طور تخصصی ارائه می دهد.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.