وان بهتره یا جکوزی؟

وان بهتره یا جکوزی؟

امروزه همه ما سرعت و مشغله زیادی در زندگی داریم که می‌تواند ناشی از زندگی در یک شهر بزرگ، استرس شغلی یا مشکلات زندگی شخصی باشد. برای داشتن احساس آرامش، می‌توانید یک وان یا جکوزی توکار در خانه قرار دهید تا از زمان استراحت خود نهایت استفاده را برده و لحظات آرامی را تجربه کنید. برای اضافه کردن وان و جکوزی به منزل، نیازی به سطح دانش بالایی نیست بلکه تنها کافیست پس از مشخص کردن محل نصب، از یک پرسنل آموزش دیده برای نصب وان یا جکوزی دعوت کنید. وان و جکوزی دارای انواع مختلفی بوده و شما می‌توانید متناسب با نیازهای فضای خانه، بهترین نوع وان جکوزی را خریداری نمایید.

وان حمام چیست؟

ساده‌ترین تعریفی که می‌توان برای وان ارائه داد، ظرف بزرگی برای شستن بدن است که پیش از حمام آن را پر آب کرده و سپس با قرار گرفتن در وان، بدن خود را می‌شویید. قدیمی‌ترین وان‌های پیدا شده در تاریخ بشریت، حمام‌های به کار رفته در جزیره کرت یونان است که قدمت آن به 4000 سال پیش باز می‌گردد. وان‌ها از موادی مانند مرمر یا چوب ساخته می‌شدند و در اقامتگاه اشراف زاده‌های مصری یونانی، کاربرد زیادی داشتند. در زمان ملکه ویکتوریا، توجه ویژه‌ای به حمام‌های مختلف شد و استفاده از وان بین قشرهای مختلف رواج یافت. در این دوره وان حمام را از مس، آهن و چوب می‌ساختند. از آنجایی که وان‌ها با متریال و اندازه‌های گوناگونی ساخته می‌شوند، بسته به سلیقه خود می‌توانید مدل مشخصی را برای منزل انتخاب کنید.

وان حمام

وان جکوزی چیست؟

جالب است بدانید که جکوزی در واقع برند تولید کننده وان جت دار است. اولین وان جت دار توسط شرکت جکوزی به ثبت رسید و محصولات این شرکت از همان زمان، با نام جکوزی وارد بازار شدند و پس از مدتی اسم جکوزی جایگزین وان جت دار شد. جکوزی برای افرادی که مبتلا به آرتریت بوده بسیار مفید است و علاوه بر آن ورزشکاران می‌توانند گرفتگی ناشی از یک تمرین سنگین ورزشی را با کمک آن تسکین دهند. وان جکوزی شکل خانگی جکوزی‌های بزرگی است که ممکن است در باشگاه ورزشی یا استخر دیده باشید، با این تفاوت که در گوشه‌ای از منزل شما نصب شده و همیشه در دسترس شما خواهند بود.

بیشتر بخوانید:  نحوه تمیز کردن وان جکوزی

وان جکوزی یا جکوزی خانگی تمام خستگی‌های یک روز کاری را برطرف خواهد کرد. جکوزی یک حوضچه بزرگ است که با خروجی‌های ( جت‌‌دار) قرار گرفته در بدنه آن، آب را با شدت پرتاب می‌کند، این کار باعث ماساژ بدن فرد شده و معمولا برای اهداف درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. بسته به نیاز خود می‌توانید وان جکوزی را برای یک نفر، دو نفر یا چهار نفر سفارش دهید که البته باید فضای نصب آن را هم در نظر بگیرید.

طراحی ارگونومیک وان جکوزی برای راحتی و حالت درمانی بهتر

در واقع شما با تهیه یک وان جکوزی، علاوه بر وانی برای شستن بدن، یک جکوزی برای برطرف کردن خستگی خود و ماساژ خواهید داشت، البته لازم به ذکر است قیمت آن هم نسبت به وان بیشتر است. برای اینکه طول عمر جکوزی شما بیشتر شود، حتما قبل از ورود به جکوزی دوش بگیرید تا از وارد شدن موادی که ممکن است به جکوزی آسیب وارد کند، خودداری کنید، زیرا تمام لوسیون‌ها، عطرها یا کرم هایی که برای بدن استفاده می‌کنیم بی ضرر نیستند. در صورتی که به درستی از جکوزی خانگی استفاده شود، تا 20 الی 50 سال به کار خود ادامه خواهد داد؛ تنها ممکن است گاهی اوقات به تعمیر نیاز پیدا کند.

جکوزی به یک سیستم محافظ برق بسیار قوی مجهز شده تا مشکلی در حین استحمام به وجود نیاید. چنانچه خطر برق گرفتگی وجود داشته باشد، برق جکوزی به طور خودکار قطع شده و مانع از اسیب رساندن به شخص می‌شود.

برای مشاهده انواع اتاق دوش در فروشگاه دکومکور کلیک کنید.

وان بهتر است یا جکوزی؟

تا این بخش از مقاله با تفاوت‌های وان و وان جکوزی آشنا شدید و شاید این سوال برای شما ایجاد شود که از وان در منزل خود استفاده کنید یا جکوزی؟ پاسخ این سوال ساده است. اگر مشکلات سلامتی داشته و آب درمانی باعث بهبود شرایط بیماری می‌شود، بدون شک جکوزی بهترین انتخاب بوده و می‌تواند یک سرمایه گذاری ارزشمند باشد. اگر بودجه محدودی داشته و نمی‌توانید یک جکوزی را به حمام خود اضافه کنید، وان ساده گزینه خوبی برای شست و شوی روزانه بدن خواهد بود. هر دو نوع در اندازه‌های مختلفی طراحی می‌شود تا بتوان در محیط‌های مختلف از آن‌ها استفاده کرد. مشاورین فروش دکومکور همراه شما هستند تا برای خرید وان جکوزی مناسب خود، به شما کمک کنند. هم چنین می توانید انواع روشویی کابینتی و روشویی سنگی را مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید:  فرهنگ عجیب توالت رفتن فرنگی ها
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.