انواع آجر نمای داخلی

یکی از پرکاربردترین مصالح ساختمانی آجر نما است که در زیبایی نهایی یک سازه نقش مهمی ایفا می‌کند. آجرنما دارای تنوع زیادی بوده و بسته به دکوراسیون داخلی و کیفیت آن می‌توان بهترین نوع را خریداری کرد. آجر نما باید علاوه بر زیبایی، در برابر عوامل محیطی نظیر گرما و رطوبت هم مقاوم باشد و رنگ آن هم با گذشت زمان محو نشود. در این مقاله از دکومکور همراه ما باشید تا به بررسی انواع آجر نما داخلی بپردازیم.

برای مشاهده قیمت آجر دکوراتیو در فروشگاه دکومکور کلیک کنید.

ویژگی‌های انواع آجر نما

انواع آجر نما دارای ویژگی مثبت زیادی بوده و به همین دلیل در رده پر فروش‌ترین مصالح ساختمانی جای می‌گیرند.

  • در برابر حرارت مقاوم بوده و می‌توانند مانع نفوذ رطوبت شوند.
  • وزن کمتری نسبت به اجر معمولی داشته و این موضوع باعث سبک‌تر شدن سازه می‌شود.
  • پیاده سازی آن‌ها راحت است.
  • تنوع رنگی و طرحی داشته و می‌توانند با هر نوع سبکی هماهنگ شوند.
  • برای استفاده در انواع آب و هوا مناسب بوده و سایش کمی دارند.
  • اجرنما به عنوان یک عایق عمل کرده و می‌تواند از هدر رفتن انرژی جلوگیری کند.

انواع آجر نما

آجر نماهای موجود در بازار دارای رنگ بندی مختلفی بوده و می‌توان بین طیف وسیعی از رنگ‌های جذاب، بهترین گزینه را برای ساختمان استفاده کرد. آجر نماها بسته به نحوه تولید و متریال مورد استفاده در دسته‌های زیر جای می‌گیرند.

  • آجر نما نسوز

آجر نما نسوز یکی از پرطرفدارترین انواع آجر نما بوده و با وجود ویژگی‌های بسیار خاصی که دارد، محبوبیت آن عجیب نیست. آجر نما نسوز در برابر حرارت، رطوبت، نفوذ آب و فرسایش مقاومت بسیار بالایی از خود نشان داده و جلوی اتلاف انرژی در ساختمان را می‌گیرد. برای تولید این آجرنما از خاک چینی و نسوز استفاده می‌کنند که تنوع رنگی بسیار زیادی هم دارد. از انواع آجر نما نسوز می‌توان به آجر نسوز سیلیسی، آجر نسوز قلیایی و آجر نسوز آلومینیومی اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:  روشویی چه مدلی خوبه؟

انواع اجر نسوز

  • آجر نما شاموتی

آجر نما شاموتی نوعی آجر نما نسوز است که برای پخت آن از شاموت و خاک نسوز در درجه حرارت 1300 تا 1500 سانتی گراد استفاده می‌شود. درصد آلومین موجود در آجرنما شاموتی یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در کیفیت آن است. محبوب‌ترین رنگ‌های آجر نما شاموتی رنگ‌های زرد، قهوه‌ای روشن و تیره، نارنجی تیره و زرد-نارنجی است.

انواع آجر شاموتی

  • آجر نما رستیک

رستیک یکی از انواع پر کاربرد آجر نما است که ناهمواری‌های موجود بر روی این آجرها و حالت صخره‌ای آن‌‌ها زیبایی خاصی به دکوراسیون منزل شما می‌بخشد. آجر نما رستیک در دسته آجر نماهای نسوز قرار گرفته و برای تولید آن معمولا با کمک دستگاه خلل و فرج‌هایی بر روی اجر نسوز ایجاد می‌کنند. آجر نما رستیک در رنگ‌های قرمز، کرم، مشکی، قهوه‌ای و سفید به کار برده می‌شود.

انواع آجر رستیک

  • آجر نما لعابی

برای تهیه آجر نما لعابی ( مخلوطی از چخماق و سیلیس) بر روی آجر سنتی لایه لعاب قرار گرفته و مجددا پخت می‌شود تا در برابر عوامل مختلف محیطی مانند دما مقاوم باشد. رنگ این نوع آجر نما کاملا یکدست بوده و استفاده از آن در دکوراسیون داخلی می‌تواند به جذابیت‌های منزل شما بیافزاید. لعاب‌های روی آجر نما می‌توانند مات، براق یا بافت دار باشند که شما بسته به طرح مورد نظر خود، می‌توانبد آجر نما لعابی مناسب را سفارش دهید.

انواع اجر لعابی

  • آجر نما حصیری

آجر نما حصیری نوعی دیگر از آجر نمای نسوز است که برای نمای داخلی و خارجی ساختمان استفاده می‌شود. این محصول با ظاهری شبیه به حصیر و تنوع رنگی می‌تواند با هر دکوراسیونی ترکیب شده و جلوه خاصی به محیط هدیه دهد. تعدادی از آجرنماهای حصیری با لعاب تهیه می‌شود تا مقاومت بیشتری در برابر نور مستقیم خورشید و عوامل محیطی داشته باشد.

  • آجر نما شیل

برای تولید آجر شیل، خاک سنگ‌های شیل را با کانی‌هایی نظیر کوارتز و کلسیت ترکیب می‌کنند. سطح این آجر نما صاف و یکدست بوده و می‌تواند باعث زیباتر شدن هر محیطی شود. گلهبی، پرتقالی، کرم و قرمز از جمله محبوب‌ترین رنگ‌های آجر نما شیل هستند.

  • آجر نما پلاک

از آنجایی که آجر نما پلاک دارای تنوع رنگی و سایز بندی مختلفی است، در پروژه‌های زیادی از آن کمک می‌گیرند. این آجر نما مقاومت بی نظیری در برابر حرارت بالا از خود نشان داده و می‌تواند در مقابل آب و رطوبت هم ساختار خود را حفظ کند. آجر نما پلاک کاربرد زیادی داشته و از آن برای ترمیم اثار باستانی، ساخت اماکن سنتی، دکوراسیون داخلی و خارجی استفاده می‌کنند. چنانچه آجر نما پلاک برای طولانی مدت در معرض نور خورشید قرار گیرد، دچار تغییر رنگ نشده و در مقابل باران‌های اسیدی هم مقاوم است.

  • آجرنما کرکره ای

آجر نما کرکره ای به دسته‌ای از آجر نما گفته می‌شود که عرض بسیار کمی داشته و واقعا مانند کرکره بنظر می‌‌رسند. شکل ظاهری خاص این آجرنما باعث جذابیت زیادی شده و می‌تواند تغییر چشم گیری در هر دکوراسیون داخلی ایجاد کند، به همین دلیل طراحان نمای داخلی از آن در سبک‌های مختلفی استفاده می‌کنند. رنگ‌های پر کاربرد این آجرنما شامل رنگ قهوه‌ای، مشکی، سفید و کرم است.

بیشتر بخوانید:  ترتیب سونا و جکوزی

انواع اجر کرکره ای

 

قیمت خرید انواع آجر نما داخلی

مهم‌ترین عاملی که هزینه نهایی نمای داخلی را تعیین می‌کند، نوع آجر بکار رفته در آن است. از آنجایی که نحوه ترکیب مواد و دمای پخت آجرها با یکدیگر تفاوت دارد، طبیعی است که قیمت آن‌ها هم یکسان نباشد. عامل دیگر موثر در قیمت انواع آجر نما را می‌توان رنگ آن در نظر گرفت. آجرنماها در انواع رنگ‌ها پخت شده و به راحتی می‌توان بین طیف وسیع آن‌ها، رنگ مورد علاقه خود را انتخاب کرد. متراژ محیط هم قیمت پیاده سازی پروژه را مشخص می‌کند؛ هر چقدر محیط برزگ‌تر باشد، باید هزینه بیشتری پرداخت کنید که این هزینه به صورت متری محاسبه می‌شود. برای اطلاع از قیمت انواع آجر نما و مشاوره خرید آجر دکوراتیو با پشتیبانی دکومکور تماس بگیرید.

سخن پایانی

در این مقاله به معرفی مختصر انواع آجر نما داخلی پرداختیم تا بتوانید با کمک آن‌ها محیطی زیباتر برای زندگی بسازید. تنوع طرحی و رنگی این آجرها به شما اجازه خواهد داد تا در انواع سبک‌ها از آن‌ها استفاده کرده و دکوراسیون خیره‌کننده‌ای برای خود طراحی کنید. پیش از خرید حتما استاندارد بودن آجر نما را بررسی کنید تا مشکلی ایجاد شود. آجر نما مقاوم در برابر حرارت بالا، رطوبت، فشار بوده و تا سالیان سال نیازی به ترمیم یا تعویض آن‌ها پیدا نمی‌کنید.

پیشنهاد خرید: بتن اکسپوز

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.