کدام نوع اتاق دوش برای شما مناسب است؟

آبشار معمولی اولین دوش طبیعی بود که توسط بشر استفاده شد. انسان با الهام از طبیعت، دوش خانگی را طراحی کرد. اتاق مخصوصی برای داشتن دوش ساخته شد که به آن حمام می گفتند که در حال حرکت، به یک فضای ضروری در یک خانه تبدیل شد.

ما دیده‌ایم که مردم حمام‌های خود را با سر دوش ممتاز، جا صابون، شیرآلات زیبا که ظاهری مدرن به حمام می‌بخشند، مجهز می‌کنند. با این حال، اکثر مردم اهمیت خشک نگه داشتن حمام را درک نمی کنند و تمرکز زیادی روی کابین دوش ندارند.

مزایای استفاده از کابین دوش چیست؟

کابین دوش محل جدایی بین مناطق مرطوب و خشک است. اتاق دوش اطراف محل دوش را احاطه می کند. در کشورهای غربی، مردم همیشه ترجیح می دهند حمام هایشان خشک باشد. بنابراین، کابین دوش یکی از تجهیزات ضروری حمام در آنجا است.

هدف اصلی کابین دوش:

برای اطمینان از حریم خصوصی

برای جلوگیری از جریان آب به خارج از محوطه حمام

فضا را منظم تر می کند

یکی دیگر از مزایای کابین دوش این است که بخار داخل کابین را در خود نگه می دارد و در هنگام دوش هوای گرم ایجاد می کند.

برای مشاهده انواع اتاق دوش در فروشگاه دکومکور کلیک کنید.

انواع درب کابین دوش – کشویی در مقابل لولایی. قاب شده در مقابل فریم لس

برای انتخاب کابین دوش مناسب برای حمام، گزینه های زیادی وجود دارد. درهای دوش کشویی از این طرف به سمت دیگر حرکت می کنند در حالی که درهای دوش لولایی روی لولاها می چرخند تا باز شوند.

درهای دوش کشویی به عنوان یک معیار صرفه جویی در فضا برای حمام های کوچکتر ایده آل هستند. آنها می توانند از 2 یا 3 پانل تشکیل شوند. با این حال، نگهداری و تمیز کردن مسیرهای کشویی دشوارتر است. درب کشویی نیز ممکن است گیر کند یا مسیرها خم شوند.

درهای دوش لولایی دهانه بزرگتری را به ناحیه مرطوب ایجاد می کنند و برای حمام های بزرگ ایده آل هستند. با این حال، ممکن است لولاها زنگ بزنند و آب از درب دوش به بیرون نشت کند. درهای کابین دوش نیز می توانند دارای قاب یا بدون قاب باشند.

بیشتر بخوانید:  ارتفاع روشویی از کف- راهنمای اندازه گیری برای نصب روشویی

درب های دوش بدون قاب ظریف تر به نظر می رسند و ظاهری تمیز و درجه یک دارند. اکثر خانه های مدرن گزینه بدون قاب را انتخاب می کنند. نگهداری آنها نیز آسان تر است. با این حال، آنها در مقایسه با گزینه های قابدار گران تر هستند.

درهای دوش قاب دار ارزان تر و آسان تر نصب می شوند. فریم ها می توانند در یک دوره زمانی خورده شوند.

درب ها معمولا از شیشه و انواع آن مانند شیشه شفاف، مات، رنگی و … ساخته می شوند که از انواع دیگر آن می توان به پلکسی گلاس اشاره کرد. معمولا برای قاب ها از آلومینیوم استفاده می شود.

4 نوع شکل اتاق دوش

شکل و اندازه نقش مهمی در انتخاب اتاق دوش دارد. مربع، مستطیل، نیمه بیضی و نیم دایره چهار نوع کابین دوش موجود در بازار هستند. با توجه به فضای موجود می توانید کابین دوش مناسب را انتخاب کنید. بیایید فقط نگاهی دقیق تر به هر یک از کابین های دوش بیندازیم.

  1. کابین دوش مربعی

یک اتاق دوش مربعی دارای طول یکسان در چهار طرف است. این نوع کابین دوش به شما در صرفه جویی در فضا کمک می کند زیرا به راحتی و به سادگی می توان آن را روی دیوار یا گوشه ای نصب کرد. ماده اصلی در اینجا برای محفظه دوش مربعی شیشه است زیرا امکان دید از بیرون را فراهم می کند و توهم فضای بیشتری را ایجاد می کند.

  1. انواع اتاق دوش کابین دوش مستطیلی

کابین دوش مستطیلی طولانی تر از کابین مربعی است و فضای بیشتری را در اختیار کاربر قرار می دهد، این نوع کابین دوش برای فضایی با شکل نامنظم که کاملاً مربع نیست ایده آل است. معمولاً دیوارهای جانبی بلندتر و دیوارهای انتهایی کوتاه تری دارد.

انواع اتاق دوش

  1. کابین دوش نیمه بیضی

اتاق دوش نیمه بیضی معمولاً به عنوان کابین دوش چهارگانه شناخته می شود. دارای دو سر مانند کابین دوش مربع است. قسمت میانی کابین دوش نیمه بیضی دارای یک ضلع مستقیم و دیگری منحنی است. سمت راست در مقابل دیوار قرار می گیرد که سمت منحنی آن به سمت بیرون به سمت حمام است. در مقایسه با کابین دوش مربع و مستطیل، فضا را به حداکثر می رساند.

بیشتر بخوانید:  چگونه روشویی را تمیز کنیم؟

انواع اتاق دوش

  1. کابین دوش نیم دایره

کابین دوش نیم دایره ای دارای یک طرف مستقیم و ضلع های منحنی است. اکثر مصرف کنندگان آن را به عنوان شیک ترین و مدرن ترین نسبت به سایر انواع اتاق دوش ترجیح می دهند. با این حال، این نوع اتاق دوش فضای بیشتری را اشغال می کند. نصب آن نیز کمی پیچیده است. همچنین در مقایسه با گزینه های دیگر گران تر است.

انواع اتاق دوش

اگر شما در تلاش برای طراحی مجدد یا بازسازی هستید، هر یک از محفظه های فوق را می توان در حمام شما نصب کرد و ظاهر حمام شما را بهبود بخشند.

ترفندهای طراحی با کابین دوش برای زیباتر جلوه دادن حمام

انتخاب از بین طیف گسترده ای از گزینه ها برای اتاق دوش در ابتدا می تواند بسیار دشوار باشد. ابتدا نیازهای خود را فهرست کنید و روی مقدار فضای مورد نیاز خود کار کنید. از آنجایی که درب دوش می تواند بر فضا و سایر لوازم حمام شما تأثیر بگذارد، نمی توانید فقط به شکل و طراحی ناحیه تشت دوش وابسته باشید.

اگر حمام بزرگی دارید، به راحتی می توانید یک اتاق دوش جادار را انتخاب کنید که حمامی امروزی به شما می دهد. هر شکلی از کابین دوش بسته به انتخاب شخصی شما ترجیح داده می شود.

اگر حمام کوچکتری دارید، می توانید با تعدادی ترفند طراحی هوشمندانه انجام دهید. این ترفندها یک حمام کوچک را به یک اتاق دوش شیک و بزرگ تبدیل می کند.

یک کابین دوش بدون قاب مجلل، ظاهری شیک به فضای شما می بخشد.

درهای کابین دوش کشویی ترجیح داده می شوند زیرا شیک به نظر می رسند و همچنین باعث صرفه جویی در فضا می شوند.

بیشتر بخوانید:  همه چیز درباره خطر برق گرفتگی وان جکوزی

دوش های چهارگانه یا همان بیضی شکل نیز گزینه های خوبی برای حمام های کوچکتر هستند. این محفظه منحنی با درهای کشویی آسان به راحتی در هر گوشه قرار می گیرد. این امر فضای حمام زیادی را فراهم می کند و تأثیری بر فضای دیگر و لوازم حمام ندارد.

آیا باید به دنبال اتاق های دوش برند یا ساخت کابین دوش شخصی باشم؟

اتاق دوش در حمام های مدرن بسیار رایج است. نکات کلیدی که در انتخاب محصول باید در نظر داشت عبارتند از:

از آنجایی که اکثر کابین های دوش از شیشه ساخته شده اند، تمیز کردن آسان یکی از جنبه های مهم است که باید در نظر گرفته شود. شرکت های برند برای اطمینان از ایمنی محصول، از شیشه های مقاوم استفاده می کنند. همچنین تحت یک عملیات ویژه قرار می گیرد که در آن یک پوشش محافظ (تصفیه ضد رسوب آهکی) روی سطح شیشه قرار می گیرد. این از شیشه محافظت می کند و به دفع صابون، کف و کثیفی کمک می کند. همچنین به دفع آب نیز کمک می کند.

اتاق های دوش برند از مواد اولیه با کیفیت خوبی را برای تضمین طول عمر محصول ارائه می دهند.

این شرکت ها همچنین آب بندی کامل منطقه دوش را فراهم می کنند تا هیچ ریزش آب به منطقه خشک وجود نداشته باشد.

شرکت های برند دارای ضمانت هایی نیز هستند تا پس از نصب، آرامش خاطر را تضمین کنند.

مجموعه دکومکور بهترین برندهای اتاق دوش رو در اختیار مشتریان خود قرار داده است. هم چنین تیم های نصب با تجربه دارد و می تواند محصول را مطابق با نیازهای خاص حمام شما سفارشی کند.

اگر به اطلاعات بیشتری نیاز دارید، همیشه می‌توانید ما شماره 021-26323749 تماس بگیرید تا اطلاعات بیشتر و راهنمایی صحیح در مورد انتخاب اتاق دوش مناسب برای حمام خود دریافت کنید.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.