ویژگی های یک کمد دیواری مناسب

ویژگی های یک کمد دیواری مناسب

امروزه کمد دیواری بخش ضروری از هر منزلی به شمار رفته و با افزایش آپارتمان نشینی لزوم استفاده از این کمدها افزایش یافته است. از آنجایی که فضای آپارتمان‌های امروزی کمتر است، برای نگهداری و مرتب کردن لباس‌ها و سایر وسایل می‌توان از کمد دیواری استفاده کرد. در این مقاله از دکومکور قصد داریم ویژگی های یک کمد دیواری مناسب را بررسی کنیم؛ با ما همراه باشید.

هنگام خرید کمد دیواری باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

چنانچه تصمیم دارید برای منزل خود از کمد دیواری استفاده کنید، باید نکات مختلفی را در نظر بگیرید تا کمدی مطابق با نیاز خود و کیفیت بالا خریداری نمایید. از آنجایی که تعویض کمدهای دیواری کار آسانی نیست و هزینه زیادی هم می‌طلبد، از همان ابتدا باید گزینه‌ای ایده‌آل خریداری شود تا برای چند سال نیازی به تعویض آن‌ها نباشد. جنس کمد دیواری، اندازه، شکل ظاهری و طراحی کمد از جمله مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که نقش تعیین کننده در طول عمر آن ایفا می‌کنند.

مجموعه دکومکور با طراحی دکوراسیون داخلی به طور تخصصی به شما در انتخاب یک کمد دیواری مناسب کمک می کنند. کافیست با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید.

شماره تماس: 021-26323749

 مهم‌ترین ویژگی های یک کمد دیواری مناسب عبارتند از:

  • جنس و کیفیت

در گذشته کمدهای لباس از چوب و فلزات مختلف ساخته می‌شدند اما امروزه گزینه‌های زیادی برای خرید در دسترس است که می‌توانید بسته به ویژگی‌های هر کدام بهترین مورد را انتخاب نمایید. MDF پرکاربردترین نوع کمد دیواری است که با رنگ بندی زیاد به بازار عرضه شده و طول عمر بالایی هم دارد. جنس و کیفیت بدنه کمد تعیین خواهد کرد که کمد تا چندین سال عمر کرده و نیازی به تعویض پیدا نمی‌کند.

  • فضای داخلی قابل دسترس کمد

در واقع قبل از اینکه به بررسی جنس کمد بپردازید، باید ابتدا فضای مورد نیاز را بسنجید. بسته به مقدار لباس‌ها و وسایل‌، باید به دنبال کمدی باشید که فضای داخلی آن پاسخ گوی نیاز شما است؛ علاوه بر آن تعداد نفرات خانواده هم نقشی مهمی خواهد داشت. کمد دیواری که برای یک نفر استفاده شده مطمئنا متفاوت از کمدی است که برای یک خانواده پنج نفره ساخته می‌شود.

  • قفسات و طراحی داخلی

علاوه بر فضای داخلی کمد دیواری، طراحی داخلی آن هم اهمیت زیادی دارد. بهتر است کمد دیواری حاوی بخش‌های مختلفی برای نگهداری از لباس، کلاه یا کفش‌ها باشد. به طور مثال وجود میله آویز لباس به نگهداری راحت‌تر از لباس‌های بلند کمک می‌کند تا برای هر بار استفاده نیازی به اتوی مجدد آن‌ها نداشته باشید.‌

  • امنیت

در صورتی که تمایل دارید بخشی از وسایل خود را در کشوی مخصوص قرار داده و قفل کنید، این ویژگی را هنگام خرید باید در نظر بگیرید. از کشو قفل دار می‌توان برای طلا، سکه و اشیا گرانبها استفاده کرد تا دسترسی به آن‌ها برای هر شخصی راحت نباشد. هم‌چنین می‌توان برای نگهداری مدارک شناسایی، اسناد مهم و قراردهای مختلف هم از آن کمک گرفت.

  • نوع کمد بر اساس درب

کمدهای دیواری علاوه بر جنس بر پایه نوع درب هم دسته بندی می‌شوند که نوع باز شدن درب از مهم‌ترین ویژگی های یک کمد دیواری مناسب محسوب می‌شود. به طور مثال اگر اتاق کوچکی دارید، باز شدن کمد به سمت بیرون گزینه مناسبی نیست و بهتر است از نوع کمد دیواری کشویی استفاده کنید تا نیاز به اختصاص فضای خاصی برای باز کردن درب‌های کمد نباشد. درب‌ها فضای زیادی را اشغال کرده و عدم توجه به این نکته مشکلات زیادی ایجاد خواهد کرد، البته اگر اتاق بزرگی دارید تقریبا تمام مدل‌های کمد دیواری قابل استفاده خواهند بود.

  • نوع دستگیره

نوع دستگیره از جمله ویژگی‌های مهم در کمد دیواری است که هنگام خرید باید در نظر گرفته شود. برخی از دستگیره‌ها دارای جنسی نا مرغوب بوده و سریعا خراب می‌شوند؛ در مقابل برخی از دستگیره‌ها دارای طراحی مناسبی نبوده و شکل ظاهری کمد را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهند، به همین دلیل دستگیره باید به شکلی باشد که علاوه بر طول عمر بالا، جذابیت بیشتری به کمد هدیه دهد.

بیشتر بخوانید:  بهترین رنگ کمد دیواری برای اتاق

ویژگی های یک کمد دیواری مناسب

 

  • کشوهای مخصوص برای جواهرات، ساعت و سایر اقلام کوچک

کلاه، کیف پول، عینک آفتابی، کراوات و … همگی به جایگاه ویژه خود در کمد شما نیاز دارند. برای نگهداری بهتر از وسایل، قفسه‌های مخصوصی برای جواهرات، ساعت، عینک و کیف پول در نظر بگیرید تا یک کمد دیواری کامل داشته باشید. برای سهولت دسترسی می‌توان اقلام پر کاربرد را در کشوهای جلویی قرار داده و وسایل ارزشمند را در کشوهای پایین‌تر قرار داد.

  • قفسه مخصوص کلاه و کیف

بهتر است کلاه‌ها و کیف‌های خود را در قفسه‌های مخصوص قرار داده تا گرد و غبار بر روی آن‌ها قرار نگیرد. اندازه و تعداد قفسه‌‌ها به نوع کلاه و کیف بستگی دارد که شما باید بسته به علایق و وسایل خود اندازه و تعداد آن‌ها را انتخاب کنید.

  • قفسه مخصوص کفش

کفش‌ها را نباید فراموش کرد! در صورت نگهداری نادرست، کفش‌ها و چکمه‌ها حالت زیبای خود را از دست داده و جذابیت اولیه را ندارند، در نتیجه بهتر است یک قفسه اختصاصی برای کفش‌های مختلف در نظر داشته باشید. کفش‌هایی که زیاد استفاده می‌کنید را باید در قفسه‌ای با دسترسی راحت قرار دهید و سایر کفش‌ها را در قفس‌های بالاتر یا پایین‌تر، هم چنین از فضای خالی پایین میله آویز لباس هم می‌توان برای چیدن کفش‌ها استفاده کرد.

  • نورپردازی زیبا

نورپردازی می‌تواند جذابیت‌های کمد دیواری شما را چندین برابر سازد. با نورپردازی صحیح به راحتی می‌توانید وسایل خود را در جای مناسب قرار دهید، حتی اگر اتاق کاملا تاریک باشد.

  • آینه تمام قد

پیشنهاد می‌کنیم در اتاق کوچک از کمد دیواری با درب آینه‌ای استفاده کنید. وجود آینه بر روی درب باعث بزرگ‌تر بنظر رسیدن اتاق شده و حس بهتری در شما ایجاد خواهد کرد. علاوه بر آن دیگر نیازی به نصب آینه جداگانه نخواهد بود که این موضوع باعث صرفه جویی در فضای اتاق می‌شود. با قرار گرفتن آینه تمام قد بر روی کمد، پس از پوشیدن لباس می‌توانید جلوی کمد آن را بررسی کرده و در صورت نیاز لباس را تعویض کنید.

  • صندلی مخصوص نشستن

اگر فضای خالی در جلوی کمد دیواری وجود دارد، می‌توانید یک صندلی همراه آن خریداری کرده و هنگام پوشیدن کفش از آن کمک بگیرید.

بیشتر بخوانید:  انواع آجر نمای داخلی

سخن پایانی

هنگام خرید کمد دیواری باید ویژگی‌های مختلفی را در نظر بگیرید تا اطمینان حاصل کنید کمد خریداری شده، بهترین انتخاب ممکن برای نیاز شما باشد. توجه به طراحی کمد دیواری، شکل دستگیره، جنس متریال، محل قرار گیری، اندازه و … از جمله عواملی هستند که در فرآیند خرید باید مورد بررسی قرار گیرند. برای صرفه جویی در هزینه‌ها از همان ابتدا کمدی خریداری کنید که با دکوراسیون داخلی اتاق هماهنگ بوده و وظیفه نگهداری از وسایل را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهد.

منبع

https://www.europeancabinets.com/news/must-have-walk-closet-design-features/

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.