معایب روشویی سنگی که باید بدانید!

معایب روشویی سنگی

سنگ های طبیعی، مانند گرانیت یا مرمر، سال هاست که انتخاب محبوبی برای روشویی سرویس بهداشتی بوده است. ظاهری لوکس و جاودانه ارائه می دهد که تکرار آن با مواد دیگر دشوار است. سنگ طبیعی نیز بسیار بادوام و مقاوم در برابر حرارت و خراش است.

با این حال، سنگ طبیعی دارای معایبی است. متخلخل است و اگر به درستی مهر و موم نشود می تواند به راحتی لکه برود. همچنین در صورت قرار گرفتن در معرض ضربه های سنگین یا اجسام تیز می تواند مستعد ترک خوردن و خرد شدن باشد.

یکی دیگر از ملاحظات سنگ طبیعی، الزامات نگهداری آن است. برای محافظت در برابر لکه ها و خراش ها باید به طور مرتب آب بندی شود، و مهم است که از استفاده از مواد شیمیایی یا پاک کننده های اسیدی که می توانند به سطح آسیب برسانند خودداری کنید.

مشاهده انواع روشویی سنگی در دکومکور

معایب روشویی سنگی

معایب روشویی سنگی

روشویی سنگی دارای ویژگی های بسیار خوبی است که در قسمت قبل به آن اشاره کردیم، اما ایراداتی نیز دارد. نصب این مدل روشویی یکی از معایب روشویی سنگی است. اگر زمانی نیاز به تعمیر لوله کشی داشته باشید، برداشتن روشویی و دسترسی به لوله های پشت آن مشکل بزرگی خواهد بود.

اگر فقط به دنبال خرید سینک سنگی هستید انواع آن شامل سینک های گرد و بیضی می باشد. به این ترتیب تنوع این روشویی محدود شده و انتخاب زیادی نخواهید داشت.

یکی دیگر از معایب روشویی های سنگی که باید به آن توجه داشته باشید شستشوی روشویی سنگی با مواد شیمیایی و شوینده هایی مانند وایتکس است. باید توجه داشته باشید که از این پاک کننده ها برای روشویی های سنگی استفاده نکنید. ممکن است بگویید که این امکان پذیر نیست و تمیز کردن توالت بسیار مهم است. بله تمیزی روشویی بسیار مهم است اما برای شستن روشویی سنگی از شوینده سنگ یا مایع ظرفشویی استفاده کنید. از آنجایی که این سینک ها از سنگ طبیعی ساخته شده اند، ترک هایی ایجاد می شود و استفاده از پاک کننده های قوی مانند وایتکس به سینک شما آسیب می رساند.

بیشتر بخوانید:  بهترین برند روشویی

در مقایسه با روشویی سرامیکی و چینی …

سرامیک و چینی نیز گزینه های محبوبی برای روشویی سرویس بهداشتی هستند. آنها غیر متخلخل هستند، به راحتی تمیز می شوند و در برابر خراش و لکه مقاوم هستند. آنها همچنین در طیف گسترده ای از رنگ ها و الگوهای موجود هستند.

یکی از بزرگترین مزیت های سرامیک و چینی مقرون به صرفه بودن آنهاست. به طور کلی ارزان تر از سنگ های طبیعی یا سنگ های مهندسی هستند، که گزینه خوبی برای کسانی است که بودجه کمی دارند.

با این حال، سرامیک و چینی به اندازه سنگ طبیعی یا رویه روکش سنگ مهندسی بادوام نیستند. اگر در معرض ضربه‌های سنگین یا اجسام تیز قرار گیرند، می‌توانند ترک بخورند و ممکن است سطح مقاومت حرارتی یکسانی را نداشته باشند.

از چه سنگ های استفاده می شود؟

معایب روشویی سنگی

استفاده از سنگ طبیعی برای روشویی؛ سبک جدید استفاده از سنگ در منازل و مراکز تجاری است که زیبایی بی نظیری به دکوراسیون داخلی شما می بخشد. روکش سنگی سبک متفاوتی است. چون ظریف و جاودانه است. همانطور که می دانیم سنگ های ساختمانی انواع مختلفی دارند. در انتخاب سنگ ساختمانی باید در انتخاب سنگ مناسب برای سینک دقت کنید. یکی از انواع روشویی سنگی، روشویی گرانیتی می باشد. میزهای گرانیتی در برابر رطوبت و گرما بسیار مقاوم هستند. همچنین در برابر ضربه و خراش استحکام بالایی دارند. سنگ مرمر یکی دیگر از انواع سنگ روشویی است که مانند گرانیت مقاوم و بادوام است. همچنین اگر به دنبال روشویی سنگی لوکس هستید، سنگ مرمر بهترین گزینه است. سنگ مرمریت بوانات از دیگر سنگ های مقاوم است که برای سرویس بهداشتی بسیار مناسب بوده و تنوع رنگ خوبی دارد.
گرانیت مشکی طلایی کاشان و مرمر سفید آباده از دیگر انواع سنگ های مناسب برای فضا هستند.

بیشتر بخوانید:  15 مدل از روشویی عجیب و غریب و خاص

نتیجه

به طور خلاصه، انتخاب متریال مناسب برای روکش روشویی توالت به اولویت های شما بستگی دارد. اگر ظاهری لوکس و جاودانه را در اولویت قرار می دهید و به الزامات نگهداری اضافی اهمیت نمی دهید، سنگ طبیعی ممکن است راه حلی باشد و اگر بودجه‌ای ندارید، سرامیک یا چینی ممکن است بهترین گزینه باشد.

اگر به فکر سرمایه گذاری روی روشویی سنگی هستید، بهتر است قبل از تصمیم گیری نهایی، مزایا و معایب آن را بسنجید. روشویی های سنگی با ظاهر عالی و دوام بی نظیر خود یک انتخاب محبوب در میان صاحبان خانه هایی هستند که به دنبال ارتقاء سرویس بهداشتی خود هستند. در نهایت، هیچ انتخاب درستی در مورد روشویی وجود ندارد. هر ماده مزایا و معایب منحصر به فرد خود را دارد و بهترین انتخاب برای شما به ترجیحات و نیازهای شخصی شما بستگی دارد.

برای مشاهده کاتالوگ و دریافت مشاوره با کارشناسان دکومکور ارتباط برقرار کنید.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.