بهترین رنگ کمد دیواری برای اتاق

بهترین رنگ کمد دیواری برای اتاق

اگر به فکر تغییر کمد لباس خود هستید، ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که چه رنگی برای اتاق مناسب است؟ به همین دلیل ما در این مقاله قصد داریم به شما در تصمیم گیری کمک کرده و در مورد بهترین رنگ کمد دیواری صحبت کنیم که اتاق شما را به مکانی دلپذیرتر تبدیل می‌کند.

چگونه بهترین رنگ کمد دیواری را برای اتاق انتخاب کنیم؟

دکوراسیون خانه چیزی فراتر از ساختن یک محیط زیبا است. انتخاب وسایل درست و هماهنگ با رنگ محیط باعث بهبود روحیه شده و به آرامش روحی منجر می‌شود. از سمت دیگر بی نظمی، دکوراسیون ناهماهنگ با مبلمان نامناسب و فضای کم در منزل همه را در معرض روحیه بدی قرار می‌دهد. این موضوع مستقیما با کمد دیواری مرتب است، مبلمانی که برای نگهداری وسایل ضروری بوده و وظیفه نگهداری از لباس و کفش‌ها را بر عهده دارد. برای انتخاب بهترین رنگ کمد دیواری باید چند نکته را در نظر بگیرید که در ادامه آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

بهترین رنگ کمد دیواری برای اتاق

  • نوع اتاق

رنگ کمد لباس تا حد زیادی به استفاده اتاقی که کمد را در آن نصب می‌کنید، بستگی دارد. به طور مثال انتخاب رنگ برای اتاق دو نفره مانند اتاق کودکان، نوجوانان یا مهمانان نخواهد بود. البته بدیهی است که همه چیز به شخصیت و سلیقه صاحب اتاق بستگی دارد اما در جنبه‌های کلی می‌توانیم رنگ‌های ملایم‌تر و تیره‌تر را برای کمد لباس دو نفره، رنگ‌های زنده‌تر و شادتر را برای اتاق کودکان و نوجوانان و همچنین رنگ‌های خنثی‌تری را برای مهمان پیشنهاد دهیم.

انتظار می‌رود یک کمد لباس دو نفره بین 15 تا 20 سال عمر مفید داشته باشد، در حالی که ممکن است کودکان وقتی به سنین نوجوانی برسند از درهای تزئین شده با ابرقهرمانان یا شخصیت‌های کودکانه خسته شوند، در نتیجه در عرض 5 سال دوست دارند کمد دیواری خود را تعویض کنند. از سوی دیگر اتاق مهمان چیزی نیست که شما اغلب از آن استفاده کنید، بنابراین انتخاب رنگ‌های خنثی مانند سفید، بژ یا حتی خاکستری برای دستیابی به محیطی راحت وآرامش دهنده ایده آل خواهد بود.

  • دکوراسیون محیط

یکی دیگر از نکات مهم در انتخاب رنگ کمد دیواری برای اتاق، نوع مبلمانی است که در محیط قرار دارد. اگر قصد دارید کل وسایل اتاق را تعویض کنید، ابتدا این کار را انجام داده و سپس رنگ کمد دیواری را متناسب با آن‌ها انتخاب کنید.

  • نور و اندازه اتاق

روشنایی اتاق عنصر دیگری است که باید در تصمیم گیری خود به آن توجه کنید. اگر اتاق کم نوری دارید، بهتر است رنگ‌های روشن را انتخاب کنید تا اتاق روشن‌تر باشد. از طرف دیگر اگر اتاقی با پنجره بزرگ دارید، گزینه زیادی برای انتخاب خواهید داشت؛ حتی برای این اتاق می‌توان رنگ‌های چوبی روشن‌تر و تیره‌تر و همچنین سایه‌های مختلف مشکی را انتخاب کرد. یک اتاق کوچک برای کمد دیواری تیره انتخاب خوبی نیست زیرا باعث کوچک‌تر بنظر رسیدن فضای آن خواهد شد، با این حال در یک اتاق بزرگ‌تر می‌توانید با طیف وسیع‌تری از رنگ‌ها سرو کار داشته باشید.

  • جنس و رنگ‌های مد روز

اگر فکر می‌کنید رنگ کمد لباس‌هایتان به دلایلی می‌تواند بعد از چند ماه شما را خسته کند، توصیه می‌کنیم چیزی تک رنگ یا دارای رگه‌های ظریف چوب را انتخاب کنید زیرا این سبک رنگ‌ها همیشه زیبا بنظر رسیده و چشم را خسته نمی‌کنند. علاوه بر آن هر ساله ترندهای جدیدی در دکوراسیون داخلی ظاهر می‌شوند که صنعت مبلمان را تحت تأثیر قرار می‌دهند. به طور مثال امسال ترکیب رنگ‌های مختلف چوب با روکش لاکی در کمد دیواری رایج است اما نباید زیاد جذب این کار شوید یا حداقل به خاطر داشته باشید که ترندها مدت زمان مشخصی داشته و آنچه اکنون ترند است، ممکن است به زودی تغییر کند؛ در نتیجه نباید مبنای تصمیم گیری باشد.

بیشتر بخوانید:  چگونه بوی بد سینک ظرفشویی را از بین ببریم؟

معرفی محبوب‌ترین رنگ‌های کمد دیواری

  • رنگ آبی: یکی از محبوب‌ترین رنگ‌ها برای کمد دیواری، رنگ آبی است. چنانچه اتاقی به رنگ سفید یا آبی دارید، کمد دیواری آبی رنگ، گزینه مناسبی خواهد بود. رنگ آبی آرامش زیادی به فرد هدیه داده و باعث زیباتر بنظر رسیدن فضای اتاق می‌شود.
  • رنگ سفید: کمد دیواری سفید را می‌توان بهترین انتخاب برای انواع اتاق‌ها دانست. اگر اتاق کوچک یا کم نور باشد، با بکارگیری رنگ سفید می‌توانید اتاقی دلبازتر داشته باشید.
سفید بهترین رنگ کمد دیواری
Payam Gooyan Ava Pars
  • رنگ مشکی: این رنگ را نمی‌توان برای هر اتاق و در هر فضایی استفاده کرد. رنگ مشکی می‌تواند باعث کوچک‌تر بنظر رسیدن اتاق شود، در نتیجه برای اتاق‌های متوسط یا کوچک مناسب نیست.

بهترین رنگ کمد دیواری برای اتاق

  • رنگ قهوه‌ای: یکی دیگر از محبوب‌ترین رنگ‌های کمد دیواری، رنگ قهوه‌ای است که دارای تنالیته‌های مختلفی بوده و به شما اجازه انتخاب در طیف رنگی وسیعی را می‌دهد. اگر به رنگ‌های تیره علاقمند هستید، می‌توانید از رنگ قهوه‌ای تیره استفاده کرده و برای اتاق‌های کوچک می‌توانید از رنگ قهوه‌ای روشن کمک بگیرید تا اتاق روشن‌تر بنظر رسد.
  • قهوه ای بهترین رنگ کمد دیواری

     

  • رنگ طوسی: رنگ طوسی جز رنگ‌های جذابی است که می‌تواند جذابیت یک محیط را چند برابر کند. البته این رنگ مانند قهوه‌ای تنوع زیادی داشته و بسته به شرایط اتاق خواب، باید مورد مناسب را انتخاب کنید. رنگ طوسی تیره برای اتاق خواب کوچک مناسب نخواهد بود اما رنگ طوسی روشن می‌تواند به زیبایی اتاق بیافزاید.

طوسی بهترین رنگ کمد دیواری

  • رنگ صورتی: این رنگ می‌تواند باعث آرامش بیشتر شود اما استفاده از آن در اتاق خواب‌های دخترانه رایج‌تر است.
  • رنگ قرمز: رنگ قرمز هم جذابیت‌های خاص خود را دارد و بسته به سلیقه خود می‌توانید از آن استفاده کنید اما نباید فراموش کرد که این رنگ در طولانی مدت می‌تواند خسته کننده باشد و مجبور به تعویض آن شوید.
  • رنگ نسکافه‌ای و کرم: رنگ‌هایی مانند کرم یا نسکافه‌ای می‌توانند با هر دکوراسیونی هماهنگ شوند. اگر به دنبال کمدی هستید که نیازی به تعویض آن پیدا نکنید، این دو رنگ می‌توانند گزینه مناسبی برای شما باشند.

نکات مهم در هنگام انتخاب رنگ کمد دیواری برای اتاق

  • وقتی در انتخاب بهترین رنگ شک دارید، رنگ‌های خنثی را انتخاب کنید. شاید کلاسیک‌ترین و ساده‌ترین گزینه باشد اما باعث می‌شود از تصمیم خود پشیمان نشوید.
  • اگر ترکیب چند رنگ را انتخاب می‌کنید، همیشه به خاطر داشته باشید که رنگ‌های متضاد زیاد قابل ترکیب نیستند. البته بعضی رنگ‌ها در کنار هم فوق العاده بنظر می‌رسند اما باید حتما به انتخاب خود فکر کنید.
  • گاهی اوقات به راحتی می‌توان تحت تأثیر ترندها قرار گرفت اما قرار است سال‌ها با کمد لباس خود زندگی کنید، بنابراین توصیه می‌کنیم مبنای تصمیم گیری خود را بر روی این موضوع قرار ندهید.
  • اگر به هیچ نتیجه‌ای نرسیدید، همیشه می‌توانید یک کمد با درب آینه‌‌‌‌ای انتخاب کنید.
  • رنگی را انتخاب کنید که با آن احساس راحتی و آرامش می‌کنید.

شما می توانید برای انتخاب بهترین رنگ کمد دیواری برای اتاق، با مشاورین دکومکور مشورت کنید. کارشناسان با تجربه دکومکور به شما کمک میکنند که با توجه یه بودجه، سلیقه و فضای اتاق شما، انواع کمد دیواری را داشته باشید.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.