بتن اکسپز رنگی چه مزایایی دارد؟  

مزایای بتن اکسپوز رنگی

بتن اکسپز رنگی در سال های اخیر به یک واژه مورد علاقه مطلق و یک اصطلاح خانگی تبدیل شده است. امروزه ساختمان های تجاری بیشتری به دلیل طراحی بی انتها، دوام و گزینه های سفارشی، به آن روی می آورند. این بتن سنگدانه زینتی نوعی بتن سطحی است. معمولاً در پاسیوها، راهروها و پیاده روها استفاده می شود. به دلیل فراوانی سنگ، سنگریزه و ماسه، ظاهری بسیار جذاب و خارق‌العاده دارد. تکمیل آن با تیز کردن یا تلقیح سطح برای برجسته کردن طرح ها، جلوه ها و الگوهای متمایز انجام می شود. در این مقاله از دکومکور با بررسی مزایای بتن اکسپز رنگی، مهمترین آنها به شرح زیر معرفی می گردد.

برای مشاهده انواع بتن اکسپوز در فروشگاه اینترنتی دکومکور کلیک کنید.

مزایای بتن اکسپوز رنگی

1- گزینه های زیبایی شناسی همه کاره بتن اکسپز رنگی

تفاوت بتن اکسپز رنگی با بتن معمولی از زوایای مختلف قابل بررسی است. یک مورد اینکه لایه بالایی سنگدانه به طور قابل مشاهده از سطح روسازی بیرون زده است. دوم، به جای شن خاکستری که به عنوان سنگدانه در بتن معمولی استفاده می شود، صاحبان خانه می توانند از مجموعه وسیعی از سنگدانه های تزئینی انتخاب کنند.

چنین سنگدانه هایی از نظر رنگ، شکل و اندازه، طیف گسترده ای را داشته و به شما این امکان را می دهند که به صورت سفارشی یک سطح بتنی منحصر به فرد ایجاد کنید. سیمانی که برای چسباندن سنگدانه ها به یکدیگر استفاده می شود نیز می تواند برای تداخل زیبایی بیشتر رنگ آمیزی شود. بسیاری از مردم ترجیح می دهند از قطعات شیشه ای صیقلی استفاده کنند که به بتن بعد درخشندگی بیشتری می بخشد.

بیشتر بخوانید:  با انواع توالت فرنگی و نحوه استفاده از آنها آشنا شوید

در نهایت، این امکان نیز وجود دارد که از طریق افزودن رنگدانه ها به بتن، به آن رنگ اضافه کنید. رنگدانه ها معمولاً فقط هنگام افزودن بتن جدید استفاده می شوند، زیرا رنگدانه ها ذرات خشک ضروری رنگ هستند. هنگامی که با بتن مخلوط می شوند، این رنگدانه ها توانایی رنگ آمیزی کل نصب را دارند. پیگمنت ها بیشتر برای پوشش هایی مانند لوگو و استنسیل استفاده می شوند.

سطوح بتن اکسپز رنگی را می‌توان بلند کرد و بافت جالبی به مسیر عبور داد، یا صاف و صیقلی کرد. بسته به سلیقه و ترجیح شما، مصالح اکسپوز می توانند رنگارنگ، براق یا با بافت ها و الگوهای جالب طراحی شوند، بنابراین اگر خانه خود را می سازید یا بازسازی می کنید، انتخاب های زیادی خواهید داشت.

مزایای اکسپوز رنگی2- کشش بهبود یافته بتن اکسپز رنگی

در بیشتر موارد، نصب بتن سنگدانه های اکسپوز تقریباً به روش نصب بتن معمولی انجام می شود. با این حال، هنگامی که سطح اجازه داده شد تا حدی خشک شود، پیمانکاران از آب و برس های نایلونی برای حذف بخشی از سیمان از سطح استفاده می کنند. در نتیجه، سنگدانه در بالای دال بیرون می زند.

بنابراین بتن سنگدانه اکسپوز دارای بافت طبیعی ضخیم است، بافتی که به آن کشش بیشتری نسبت به بتن معمولی می دهد، حتی زمانی که خیس باشد. پیمانکاران می توانند کشش را با تغییر اندازه ذرات سنگدانه مورد استفاده و همچنین شکل و بافت سطح آنها را افزایش دهند. برای مثال، سنگ‌های خام نسبت به سنگ‌های صیقلی، کشش بیشتری دارند.

3-دوام بیشتر در بتن اکسپز رنگی

بتن اکسپز به اندازه هر سطح بتنی ساده دوام دارد و مطمئناً ترافیک سنگین را بهتر از سنگ طبیعی مدیریت
می کند. مهمتر از همه، بتن اکسپز رنگی می تواند سال ها در برابر ترافیک سنگین و آب و هوای خشن زنده بماند و برای انجام این کار نیاز به تعمیر و نگهداری کمی دارند. هر جا که سطح سنگدانه خود را قرار دهید،
می توانید مطمئن باشید که کیفیت خود را برای سالها حفظ خواهد کرد و اگر برای تمیز کردن و آب بندی حداقل زمان بگذارید، احتمالاً حتی بیشتر دوام خواهد آورد.

بیشتر بخوانید:  حوله خشک کن یا حوله گرم کن چیست؟

4-استحکام بتن اکسپز رنگی

علاوه بر بادوام بودن، استحکام یکی دیگر از مزایای بتن اکسپز رنگی است و از آنجایی که بیشتر سطوح بتن اکسپز برافراشته هستند، کشش عالی را نیز ایجاد می کنند. این می تواند در ماه های سردتر زمستان بسیار مفید باشد. با بافت برجسته در مکان هایی چون راهرو یا محل عبور، وسیله نقلیه شما سطحی برای چنگ زدن دارد و اگر بخواهید یک سیستم تخلیه موثر نصب کنید، می توانید مشکلاتی را که در آینده دارید کاهش دهید.

سایر مواد، در حالی که زبر هستند، آن بافت برجسته را ندارند، و یک راهروی سنگریزه ای به مرور زمان صاف و نرم می شود. سطوح سنگدانه ها از این طریق قابل اعتمادتر هستند و به اندازه کافی قوی هستند که از ترافیک سنگین، چه از طرف افراد و چه از وسایل نقلیه، پشتیبانی کنند.

مزایای بتن اکسپوز5- کاهش حساسیت به پوسته شدن در بتن اکسپز رنگی

اگر بخواهیم از معایب و مشکلاتی که در پی استفاده از بتن معمولی ایجاد می گردد، نام ببریم مشکل پوسته شدن بتن از مهمترین آنهاست. این اتفاق به دلیل پدیده جذبی است که در بتن متخلخل برای آب و نمک های یخ زدای حل شده در آب رخ می دهد و معمولا در ایام سرد سال صورت می گیرد، زیرا برودت هوا، سبب انبساط مخلوط نمکی گردیده و لایه رویین بتن ضعیف شده و با هر فشار کمی بر روی خمیر سیمان، ترک خوردگی و ریزش آن را در پی خواهد داشت.

حال یکی از مزایای بتن اکسپز رنگی دارا بودن درجه طبیعی مصونیت در برابر پوسته پوسته شدن است، زیرا پیمانکاران قبلاً لایه سطحی خمیر سیمان را در حین نصب برداشته‌اند. برای به دست آوردن بهترین طول عمر از سطح سنگدانه در معرض، صاحبان خانه باید تقریبا هر دو سال یکبار آن را آب بندی کنند.

بیشتر بخوانید:  روشویی کابینتی عرض 30

4- مقرون به صرفه بودن بتن اکسپز رنگی

شما می توانید با اجتناب از هزینه های تعمیر و نگهداری متخصص، در هزینه های خود صرفه جویی کنید. دوغاب روی بتن اکسپز رنگی در طول زمان تغییر رنگ نمی دهد. علف های هرز، شکاف ها و فرسایش شن و ماسه معمولا برای مصالح ساختمانی مشکل ساز می باشند. مصالحی چون آجر یا سنگفرش، ممکن است نتوانند بر این مشکلات غلبه کنند، اما بتن اکسپز رنگی امتحان خود را در این زمینه به خوبی پس داده است. این یک نوع بتن تزئینی است که بر خلاف سایرین نیازی به رنگ آمیزی ندارد. در بیشتر موارد، همانطور که قبلاً ذکر شد، تاب یا پاره نمی شود.

یکی دیگر از انواع دکوراسیون داخلی می توان به استفاده از آجر دکوراتیو اشاره کرد.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.